اختصاص ١٠ ميليارد متر مكعب گاز طبيعي جهت عرضه در بورس

مصوبات کمیسیون تلفیق|

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت:به منظور ورود حوزه انرژی به بخش خصوصی در راستای تجاری سازی و افزایش سهم بخش خصوصی در حوزه انرژی زیرساخت‌های فیزیکی و نرم‌افزاری لازم جهت عرضه و انجام معامله حداکثر ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در بورس انرژی برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شد.

 رحیم زارع در نشست خبری خود پیرو آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: به منظور ورود حوزه انرژی به بخش خصوصی در راستای تجاری سازی و افزایش سهم بخش خصوصی در حوزه انرژی زیرساخت‌های فیزیکی و نرم‌افزاری لازم جهت عرضه و انجام معامله حداکثر ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در بورس انرژی برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شد.

وی افزود: بر این اساس وزارتخانه‌های نفت و نیرو، اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه مکلفند سه ماهه اول ۱۴۰۰ آئین نامه اجرایی شدن این مصوبه را تدوین کنند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: همچنین به منظور خروج تدریجی دولت از مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله و کاهش فاصله میان ارزش خالص دارایی واحد‌های آن‌ها از قیمت واحد‌ها شورای عالی بورس موظف شد ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون دستور العمل نحوه تبدیل واحد‌های سرمایه گذاری عادی به واحد‌های سرمایه گذاری ممتاز را برای دارندگان عمده واحد‌های این صندوق‌ها و بازگردانی فعال مدیر صندوق از طریق خرید و فروش سهام موجود در سبد سرمایه گذاری‌های آن‌ها تثبیت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و صندوق‌های بازنشستگی و تامین پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاه اجرای، رتبه بندی معلمان و تأمین بخشی از مطالبات ایثارگران و بیمه‌های تکمیلی و تامین پاداش خدمت و ذخیره مرخصی شهدا و ایثارگران و تأمین مطالبات صندوق ذخیره بسیجیان اختصاص یافت.