جدال عرضه و تقاضا / شستا و فولاد بورس را مثبت نگه داشتند

جدال عرضه و تقاضا / شستا و فولاد بورس را مثبت نگه داشتند

جدال عرضه و تقاضا / شستا و فولاد بورس را مثبت نگه داشتند

شروع معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز همراه بود اما در ادامه روند معاملات عرضه بیشتر شد و شاخص کل بعد از صعود ۶ هزار واحدی روندی نزولی پیدا کرد.

شروع معاملات امروز بازار سهام با روند صعودی نمادهای شاخص‌ساز از جمله شستا همراه بود اما در ادامه معاملات عرضه در کلیت بورس افزایش پیدا کرد و شاخص کل بعد از صعودی ۶ هزار واحدی روندی نزولی پیدا کرد و متعادل شد. همچنین در جریان معاملات امروز شاخص هم‌وزن روندی صعودی دارد و بیش از نیم درصد رشد کرد.

اصلاح زیاد بازار سهام در سه هفته اخیر، لغو قیمت‌گذاری دستوری فولاد، روند صعودی بازارهای جهانی و تثبیت قیمت دلار از دلایل شروع روند صعودی بازار سهام است و تزریق پول به بازار سهام نیز جنبه روانی داشت. اما با وجود روند صعودی شاخص کل هنوز اعتماد به بازار سهام برنگشته است.

 

 

به نظر می‌رسد گزارش‌های ۹ ماهه به رشد بازار سهام کمک کند اما باید روند قیمت دلار را مد نظر قرار داد.

از طرفی بازار سهام انتظار کاهش نرخ دلار با روی کارآمدن بایدن را دارد اما کارشناسان عقیده دارند قیمت دلار از ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان بیشتر ریزش نخواهد داشت و بورس با این قیمت دلار جذاب خواهد بود.

 

 

در جریان معاملات امروز نمادهای قندی متاثر از اخبار افزایش دوباره نرخ، سراسر سبز معامله می‌شوند و در گروه فلزات اساسی نماد فولاد از جمله شاخص‌سازان اصلی محسوب می‌شود. اما نمادهای بانکی در جریان معاملات امروز روند نزولی دارند.