خرید و فروش حقوقی در بورس نشانه چیست

خرید و فروش حقوقی نشانه چیست

به طور خلاصه خرید و فروش حقوقی ممکن است یک شگرد برای گول زدن افراد باشد.

خیلی از افراد فکر می‌کنند چون شرکت‌ها دارایی زیادی دارند، اگر سهامی را خرید کنند سهام آن شرکت رشد خواهد کرد و یا برخی‌ها فکر می‌کنند اگر حقوقی خرید کند حتما اطلاعاتی در دست دارد پس سهام شرکت قرار است در آینده‌ای نزدیک رشد کند.

خرید حقوقی ۴ دلیل عمده دارد:

  • چون سهام داران از تولید و فروش شرکت سود به دست می‌آورند، به همین خاطر شرکت‌هایی که با هم همکاری می‌کنند، سهامدار یک‌دیگر هستند.
  • در برخی موارد حقوقی‌ها خرید می‌کند تا مالک شرکت شوند و در تصمیمات شرکت حق رای داشته باشد.
  • حتی در برخی از مواقع حقوقی‌ها شروع به خرید می‌کنند تا مردم نیز شروع به خرید کنند؛ و آن حقوقی، سهام موجود در کدهای شخصی را بفروش برساند.
  • در برخی مواقع اهداف خریدار حقوقی بلند مدت است و قصد دارد سال‌ها بر روی سهام شرکت سهامدار باشد. به همین دلیل، خرید حقوقی دلیل بر رشد سریع سهام نیست.

به طور کلی خرید و فروش حقوقی را ملاک معامله‌ی خود قرار ندهید.

خرید سنگین حقوقی

خرید سنگین حقوقی اگر در محدوده‌ی حمایتی سهام باشد، نشان‌ دهنده‌ی رشد سهام از این محدوده است.

حقوقی‌ها معمولا تلاش می‌کنند سهام را در قیمت جذاب خرید کنند. یا در برخی از مواقع خرید می‌کنند که از سهام شرکت حمایت کنند و اجازه ریزش به سهام شرکت ندهند.

به همین دلیل اگر حقوقی در بازار بورس، سهامی را در قیمت جذابی و نردیک به حمایت سنگین خرید می‌کند، به احتمال قوی سهام شرکت در آینده‌ی نزدیک رشد می‌کند.

به طور مثال: کف حمایتی سهام شپنا 500 تومان است و حقوقی در محدوده‌ی 520 تومان شروع به خرید سهام می‌کند. طبیعی است که بگویم حقوقی در حال حمایت از سهام است.

نکته: به هیچ عنوان فقط این نشانه دلیل مناسبی برای خرید سهام نیست. باید دیگر مباحث از جمله تکنیکال سهام را بررسی کنیم.

بازی حقوقی در بورس

بازی حقوقی در بورس به علت داشتن پول زیاد و در دست داشتن سهام شرکت اتفاق می‌افتد.

بعضی از مواقع حقوقی به خاطر اینکه بتواند سهام را از دست مردم بگیرد، در کف حمایتی سهام شروع به فروش سهم می‌کند.

درواقع در جایی که باید از سهام حمایت کند، علاوه بر اینکه حمایتی انجام نمی‌دهد شروع به فروختن سهام می‌کند، در این زمان سهامداران فکر می‌کنند سهام قرار است ریزش کند. و حقوقی با کدهای حقیقی که در دست دارد شروع به خریدن سهام می‌کند و با این شگرد سهام افراد عادی را در بهترین نقطه  از دستشان خارج می‌کند.

سهامدار عمده کیست

اگر فرد حقیقی یا حقوقی مالک ۱ درصد از شرکتی باشد، در اصطلاح آن را سهامدار عمده می‌گویند. سهامدار عمده به معنای داشتن حق رای نیست.

برای دسترسی به سهامداران عمده یک شرکت می‌توان به صفحه آن شرکت در سایت بورس رفته و قسمت سهامداران را تماشا کنید.

سهامدار عمده در بورس چیست؟
سهامدار عمده در بورس چیست؟
به طور مثال در سهام دسبحان چهار شرکتی که در تصویر مشاهده می‌کنید سهام داران بزرگ و عمده این شرکت هستند.

خرید و فروش سهامداران عمده

خرید و فروش سهامداران عمده در سهام به معنای حمایت و رشد تضمینی سهام شرکت نیست.

به افرادی که بالای 1 درصد از سهام شرکت را مالک هستند، سهامدار عمده می‌گویند. هدف اصلی سهامدار عمده این است که عضو هیئت مدیره شرکت باشد (نه این که نوسان گیری کند و سهام را بفروشد)

معمولا سهامدار عمده در روزها‌یی که سهام نیاز به حمایت دارد خرید می‌کند و اگر سهام شرکت به صورت سنگین صف خرید باشد، با عرضه کردن صف خرید عرضه می‌کند.

سهام مدیریتی

سهامدار مدیریتی به فرد حقیقی یا حقوقی می‌گویند که قصد به دست آوردن کرسی شرکت را دارند.

این افراد معمولا بین ۲۰ تا ۵۰ درصد سهام شرکت را مالک هستند و در تصمیم گیری اتفاقات شرکت حق رای دارند. سهامدار مدیریتی می‌تواند یک یا چند هیئت مدیره تعیین کند و از این طریق به کارهای شرکت نظارت داشته باشد و برای شرکت تصمیم بگیرد.